آموزش ساخت بازی دو بعدی (جلسه ی نهم)
برای دیدن جزئیات تمام جلسه های این دوره اینجا کلیک کنید .
ساخت، انتشار و توسعه
اگر آموزش های جلسه های قبلی را طی کرده باشید تقریبا بازی شما آماده هست تنها چیزی که باقی مانده تولید کردن فایل اجرایی جهت توزیع بازی می باشد
تنظیمات بازی یا Build Setting در یونیتی
ما در جلسه های قبلی با این پنجره یکبار کار کردیم برای بازکردن Build Setting به منو File” -> “Build Settings بروید
در سمت چپ میتوانید پلتفرمی که میخواهید بازی شما برای آن خروجی گرفته شود را انتخاب کنید هر پلتفرم تنظیمات خاص خود را دارد که در سمت راست مشاهده میکنید
بعد از انتخاب پلتفرم مقصد روی دکمه ی Build & Run کلیک کنید
بیایید با Web Player تست کنیم
- Web Player را انتخاب کنید از سمت چپ
- بازی را build کنید
- مشاهده میکنید که یک HTML که بازی درون ان جاسازی شده است برای شما تولید میشود
- بازی را اجرا کنید
این سریعترین راه برای توزیع بازی شماست سپس میتوانید فایل های بازی را روی سرور خود آپلود کنید
Player Settings یا تنظیمات اجرا کننده ی بازی در یونیتی
شما باید تنظیماتی را روی اجرا کننده ی بازی خود انجام دهید (مانند رزولیشین ، نام بازی یا چیزهای دیگر)
تمام این تنظیمات درون پنجره ی Player Setting قرار گرفته هست
به منو ی File -> Build Settings -> Player Settings بروید یا Edit->Project Settings -> Player
تنظیمات رزولیشین برای web player را روی 1280 * 780 قرار میدهیم
خروجی گرفتن از بازی برای ویندوز مک و لینوکس در یونیتی
با انتخاب PC, Mac & Linux Standalone در قسمت پلتفرم های Build Setting شما قادر خواهید بود در سمت راست این پنل یکی از آنها را به اختیار انتخاب کرده و خروجی نهایی بازی را برای ان تولید کنید
به همین سادگی خروجی شما تولید خواهد شد و یونیتی در این زمینه بسیار عالی هست

سلام من میخواستم یه بازی بسازم که دوبعدی باشه و موضوع بازی فوتبال باشه
توی این بازی ضربه کاشته بزنیم و دروازه بانی کنیم
کاربر با دستش محل عبور توپ و مشخص کنه و توپ گل بشه
و مراحل هم سخت تر باشن و توپ خیلی سخت تر گل بشه یا اصلا گل نشه و دروازه بان مهار کنه ضربه رو
این آموزش رو میشه بزارید
ممنون
ممنون از اموزش بسیار عالیتون. لطف کنید اموزش های حرفه ای تر هم بزاریی